بزودی دوره های مجازی همراه با مدرک فنی حرفه ای و دوره های حضوری بیشتر در شهرهای جدید(منتظرمان باشید)
0

اندروید Android چیست و چه کاربردهایی دارد؟

حالت شب

برنامه نویس اندروید (Android) از مشاغل حوزه فناوری اطلاعات می باشد که می تواند در زمینه راه اندازی محیط برنامه نویسی، ایجاد رابط کاربری مناسب، کار با منو، کار با پایگاه داده SQLite، استفاده شود.

همچنین با استفاده از اندروید (Android) مدیریت سنسورها، ارسال پیام کوتاه، کار با بلوتوث، GPS, Wifi، استفاده از Multimedia و بسیاری از زمینه های تخصصی خود را انجام دهید. اندروید با کلیه برنامه نویسان و طراحان سیستم می تواند در ارتباط باشد.

گواهینامه فنی و حرفه ای دوره برنامه نويسي اندروید (Android) در مهارت خانه

قطعا بعد از گذراندن دوره آموزشی اندروید (Android) یکی از سوالات هنرجویان، نحوه صدور گواهینامه یا مدرک برای هنرجویان دوره می باشد. طبق سرفصل فنی و حرفه ای، حداقل ميزان تحصيلات هنرجویان ديپلم می باشد و باید آشنایی نسبی با رایانه داشته باشند. هر چند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علاقه کودکان و نوجوانان در این حوزه، درصد عمده ای از هنرجویان این دوره آموزشی دانش آموزان بین سنین 12 الی 18 سال می باشند.

دقت شود هر موسسه و آموزشگاهی می تواند مدرک پایان دوره صادر کند اما معتبرترین مدرک دوره اندروید از طرف سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود. پس از اتمام دوره آموزشی، هنرجو می بایست آزمون تئوری و سپس آزمون عملی را در سازمان مرکز استان امتحان دهد و پس از کسب حداقل نمره قبولی، مدرک برنامه نویس اندروید (Android) برای ایشان صادر خواهد شد. مدارک صادر شده از این سازمان دارای کد استاندرد ISCO می باشد که در بیش از 186 کشور دنیا مورد اعتبار می باشد.

 

ثبت نام در دوره: آموزش حضوری دوره جامع برنامه نویسی اندروید Android با مدرک فنی حرفه ای در چهارباغ اصفهان

در دوره اندروید (Android) مهارت خانه چه مواردی آموزش داده می شود؟

حتما سوال پیش می آید که محتوای آموزشی دوره اندروید مهارت خانه چیست و چه مواردی در آن آموزش داده می شود. ابتدا تاریخچه ای از اندروید را بیان می کنیم و سپس پیرامون مباحث آموزشی صحبت خواهیم کرد.

در این دوره حضوری سعی شده است که تمامی سرفصل سازمان فنی و حرفه ای پوشش داده شود تا هنرجویان خیالشان از بابت آزمون و مدرک راحت باشد و همچنین موارد بسیاری که هنوز واردسرفصل نشده و مطابق نیاز روز بازار است در دوره گنجانده شود که اهم آن به اختصار توضیح داده می شود.

– تاریخچه اندروید (Android)

اَندروید (به انگلیسی: Android) یک سیستم‌عامل موبایل است که گسترش آن با گوگل آغاز شد. اندروید بر پایهٔ نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از هسته لینوکس و دیگر نرم‌افزارهای متن‌باز طراحی شده است و نخست در دستگاه‌های لمسی مانند تلفن هوشمند و تبلت استفاده شد.

فعالیت اندروید از اکتبر ۲۰۰۳ شروع شد، خیلی قبل تر از آنکه «گوشی های هوشمند» شهرت امروزی پیدا کنند و چندین سال پیش از آنکه اپل اولین آیفون و همراه با آن اولین نسخه iOS را معرفی کند. شرکت اندروید در پالو آلتوِ کالیفرنیا تأسیس شد و بنیان‌گذاران آن چهار مرد جوان به نام‌های ریچ ماینر، نیک سیرز، کریس وایت و اندی روبین بودند. در آن زمان، رابین گفته بود شرکت اندروید قرار است «دستگاه‌های موبایل هوشمندتری توسعه دهد که نسبت به موقعیت مکانی و علایق کاربر آگاه‌تر باشند.»

قطعا عاملی که باعث موفقیت بزرگ اندروید شد، تصمیم سرنوشت‌ساز گوگل به تبدیل آن به پروژه‌ای متن‌باز بود.

نرم‌افزار متن (منبع) باز نرم‌افزاری است که کد منبع آن بدون دریافت هزینه اضافی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و هر کس می‌تواند این کدها را مورد بازرسی، اصلاح و بهبود قرار دهد. به طور کلی می‌توان گفت این نوع از نرم‌افزار به دلیل اعطای آزادی کامل در استفاده از کدهای آن برای توسعه و ایجاد نرم‌افزار جدید بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

متن‌ باز بودن اندروید که آن را در تقابل مستقیم با رقیب قدر و انحصارطلبش iOS اپل قرار می‌دهد، محبوبیت روزافزون این سیستم عامل را بین سازندگان موبایل غیر گوگل به همراه داشت؛ به‌طوری‌که تنها چند سال پس از عرضه اندروید 1.0، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل جدید را می‌شد در هر کجا پیدا کرد.

اندروید با پشت سر گذاشتن رقیبانی چون سیمبیان، بلک‌بری، پالم، وب او اس و ویندوز فون به محبوب‌ترین سیستم‌ عامل موبایل در دنیا تبدیل شده است و بیش از سه‌میلیارد دستگاه در سراسر دنیا مبتنی‌بر اندروید هستند.

در واقع، iOS اپل تنها پلتفرمی است که هنوز رقیب جدی اندروید محسوب می‌شود و به نظر نمی‌آید این اوضاع به این زودی‌ها تغییر کند.

و اما مهمترین سرفصل های ارائه شده که می توان در این دوره آموزشی به آنها اشاره کرد:

1- مقدمات و كار با برنامه هاي كاربردي

خوشبختانه امروزه خیلی از کودکان و جوانان ما با نرم افزار های کاربردی و گوشی و تبلت آشنایی دارند و این کار را خیلی آسانتر کرده است. اما جالب است بدانید نخستین موارد آموزش در این دوره شامل: نحوه راه اندازي تلفن همراه يا تبلت، نحوه راه هاي اتصال تلفن به سيگنال ها، كار با Google Maps، كار با Clock Alarm و موسيقي، كار با گالري و … می باشد

2- راه اندازي محيط توسعه اندرويد

مرحله اول برای کودکان و نوجوانان امروزی خیلی ساده و پیش پاافتاده است و اصل کار از اینجا شروع می شود، نصب  Android SDK و java، نصب Basic4Android، پيكربندي اوليه Basic4Android، راه اندازي Emulator و اتصال Device، ايجاد و بررسي ساختار پروژه اندرويد، تعيين name Package و Icon براي پروژه، كار با برگه هاي Files-Modules، مفاهيم پايه زبان بيسيك و ساختار كدنويسي برنامه.

خب بریم در مرحله سوم.

3- كار با موارد اوليه برنامه نويسي بيسيك

در اینجا بحث های برنامه نویسی و جدید شروع می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد: كار با متغيرها و دستورات كنترلي، كار با انواع Subroutine، كار با كتابخانه ها، كار با بخش Attributes Pro، كار با رابط كاربري UI، مفهوم رابط كاربري در Android، ابزارهاي نمايش، طراحي صحيح Layout در بخش Designer، بكارگيري عناصر گرافيكي، كارگيري Menu و Dialog، كار با بخش Attributes Activit، كار باموارد پايه توسعه آندرويد، انواع Module، اعمال ارتباط بين Activity، كار با مسير DirAssets، اعمال ارتباط بين Subroutine ها، اشكال زدايي و عيب يابي از دیگر مباحث این دوره است.

4- طراحي حرفه اي رابط كاربري

در مرحله آخر مواردی همچون:

مفهوم Sender، طراحي لايه هاي پيچيده و پويا، ايجاد View هاي سفارشي و ساخت UI پويا، كار با بانك اطلاعات و فايل ها، ايجاد و مديريت پايگاه داده SQLite، دسترسي به Card SD، كار با فايل هاي چندرسانه اي (Multimedia)، كار با گرافيك و متحرك سازي، الگوهاي تعامل برنامه با كاربر براي بهينه سازي، كار با امكانات دستگاه هاي اندرويدي، پياده سازي Security و Permissions ها، دیالوگ در اندروید، لیست ها در اندروید، ابزار RadioButton، آشنایی با RatingBar در اندروید، انتشار برنامه، آشنایی با Spinner ساده و طراحی Spinner اختصاصی در اندروید و بسیاری موارد دیگر  اشازه کرد.

همچنین مواردی مثل:

آموزش کامل زبان برنامه نویسی جاوا جهت شروع اندروید،

  • متغیر های عددی در جاوا
  • سایر متغیر ها
  • آرایه ها
  • حلقه For , while , foreach
  • و …

را نام برد.

ثبت نام در دوره: آموزش دوره حضوری پایتون python در چهارباغ اصفهان

سرفصل دوره اندروید (Android) در سازمان فنی و حرفه ای چیست؟

سازمان فنی و حرفه ای دوره ای تحت عنوان “برنامه نويس برنامه هاي كاربردي Android” در گروه شغلی فناوری اطلاعات ارائه داده است. کد ایسکو برای این دوره 251340530140001 است که در سال 1393 تدوین شده است. سرفصل ارائه شده به شرح زیر است:

1-  راه اندازي محيط توسعه اندرويد
2-  ايجاد و بررسي ساختار پروژه اندرويد
3-  كار با موارد اوليه برنامه نويسي جاوا
4-  كار با رابط كاربري (UI ) مقدماتي
5- كاربا موارد پايه توسعه اندرويد
6- كار با Intentها
7- طراحي پيشرفته رابط كاربري
8- كار با بانك اطلاعات و فايل ها
9- كار با چندرسانه اي (Multimedia)
10- كار با گرافيك و انيميشن
11- كار با Threading
12- پياده سازي الگوهاي بهينه تعامل با كاربر
13- كار با امكانات تلفن هاي همراه
14- بكارگيري نقشه ها و مكان يابي
15- ايجاد و بكارگيري سرويس ها
16- پياده سازي Jobs Background و راه كارهايي براي بالا بردن كارايي
17- شبكه سازي و دانلود فايل و تصوير
18- پياده سازي Security و Permissionها
19- انتشار نرم افزار

اندروید

سخن آخر

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی ضمن پوشش تمام سرفصل فنی و حرفه ای و تهیه جزوه ای برای هنرجویان که کار آزمون تئوری را راحتر خواهد کرد، سعی بر آن شده است که تمام موارد کاربردی اندروید بیان شود. با آموزش و کمی علاقه می توان اپلیکیشن های کاربردی و درآمدزایی از این برنامه نویس ساخت.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *