بزودی دوره های مجازی همراه با مدرک فنی حرفه ای و دوره های حضوری بیشتر در شهرهای جدید(منتظرمان باشید)
0

پایگاه داده یا SQL SERVER چیست و چه کاربردی دارد؟

حالت شب

SQL یک زبان برنامه نویسی است که مخفف عبارت Structured Query Language به معنی زبان پرس و جوی ساختار یافته است.

با این زبان برنامه نویسی و دستورهای آن، می توانیم پایگاه داده های خود را ایجاد کرده و مدیریت کنیم و کاربرد دیگری که این زبان دارد، این است که ما می توانیم از طریق پرس و جو های نوشته شده در نرم افزارهای پیاده سازی شده، به پایگاه داده متصل شویم و اطلاعات مورد نظر خود را در پایگاه داده ذخیره کنیم.

یا اطلاعاتی که در پایگاه داده ذخیره کرده ایم را فراخوانی و در نرم افزار مورد استفاده قرار داده و یا در اختیار کاربر قرار دهیم.

معرفی دوره: آموزش دوره حضوری پایگاه داده در هزار جریب اصفهان با مدرک فنی و حرفه ای

گواهینامه فنی حرفه ای دوره sql پایگاه داده ها در مهارت خانه

قطعا بعد از گذراندن دوره آموزشی یکی از سوالات هنرجویان، نحوه صدور گواهینامه یا مدرک برای هنرجویان دوره می باشد. طبق سرفصل فنی و حرفه ای، حداقل ميزان تحصيلات هنرجویان کاردانی می باشد و پیش نیازهایی برای این دوره در نظر گرفته شده است.

دقت شود هر موسسه و آموزشگاهی می تواند مدرک پایان دوره صادر کند اما معتبرترین مدرک از طرف سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود.

مراحل صدور مدرک فنی و حرفه ای دوره پایگاه داده ها

پس از اتمام دوره آموزشی، هنرجو می بایست آزمون تئوری و سپس آزمون عملی را در سازمان مرکز استان امتحان دهد و پس از کسب حداقل نمره قبولی، مدرک SQL server برای ایشان صادر خواهد شد. مدارک صادر شده از این سازمان دارای کد استاندرد ISCO می باشد که در بیش از 186 کشور دنیا مورد اعتبار می باشد.

حتما سوال پیش می آید که محتوای آموزشی دوره SQL server مهارت خانه چیست و چه مواردی در آن آموزش داده می شود.

باید به این نکته توجه داشت که این دوره از ابتدایی ترین موضوع، یعنی از مرحله

نصب و پیکربندی نرم افزار SQL Server

آشنایی با نحوه ورود به پایگاه داده و سیستم امنیتی

ایجاد پایگاه داده و جدول

شناسایی انواع داده ها و حتی

شناسایی انواع دستورات SQL Server

نحوه طراحی جداول نرمال

نحوه ایندکس گذاری و در ادامه

روابط بین جداول و آشنایی با مفاهیم کلید اصلی ، کلید خارجی و …

ساخت Veiw  و گزارشات اصلی

استفاده از  Stored Procedure

استفاده از   Trigger

آشنایی با  مفهوم Transaction

تامین امنیت در SQL Server   و ساخت Log in  و  User

و در مجموع حدود 30 ساعت آموزش تئوری بهمراه تعداد زیادی پروژه و تکلیف عملی است.

در این دوره حضوری سعی شده است که تمامی سرفصل دوره SQL سازمان فنی و حرفه ای پوشش داده شود تا هنرجویان خیالشان از بابت آزمون و مدرک راحت باشد و همچنین مثال های فراوان و کاربردی که هنوز وارد سرفصل نشده و مطابق نیاز روز بازار است در دوره گنجانده شود که اهم آن به اختصار توضیح داده می شود.

کلاس ها بصورت حضوری و کارگاهی برگزار می شود و استاد بصورت تخصصی، عملی و کاربردی به آموزش هنرجویان می پردازد.

 

مروری کوتاه بر تاریخچه پایگاه داده ها SQL

SQL Server یک سیستم مدیریت انواع پایگاه داده رابطه‌ای یا RDBMS است که توسط مایکروسافت توسعه یافت و به بازار عرضه شد. SQL Server بیش از 20 سال است که به طور انحصاری روی محیط ویندوز کار می‌کند. در سال 2016، مایکروسافت آن را در دسترس لینوکس کاران نیز قرار گرفت.

SQL Server 2017 در اکتبر 2016 به طور کلی در دسترس قرار گرفت که هم روی ویندوز و هم بر روی لینوکس اجرایی شد. این سیستم مدیریت پایگاه داده، SQL Server 2019 است. حال محبوب‌ترین ورژن دوره SQL Serever 2019، تمامی مفاهیم درباره انواع پایگاه داده را به طور کامل از صفر تا صد پوشش داده است.

یک کامپیوتر می‌تواند یک یا چند نمونه از SQL Server را نصب کرده باشد. هر نمونه از SQL Server می‌تواند شامل یک یا چند پایگاه داده باشد.

اکثر افرادی که با پایگاه داده کار می‌کنند از ابزار SQL Server Management Studio استفاده می‌کنند. ابزار Management Studio دارای یک رابط کاربری گرافیکی برای ایجاد پایگاه داده و اشیاء موجود در پایگاه داده است.

 

معرفی انواع پایگاه داده در SQL

شرکت‌های مختلف قرارداد‌های مختلفی از انواع پایگاه داده‌ها را منتشر کرده‌اند. تمامی این نسخه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده و با هدف خاصی به وجود آمده‌اند. با وجود همه این تفاوت‌ها، همه آن‌ها یک رسالت دارند و آن منظم کردن داده‌ها و اطلاعات به نحوی است که ارتباط ساده‌تر شود. بسیاری از شرکت‌ها تغییرات خود را روی SQL انجام می‌دهند و نسخه‌ی خود را روانه بازار می‌کنند. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین انواع پایگاه داده در SQL  را معرفی می‌کنیم.

  • SQL SERVER

Microsoft SQL Server یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. به عنوان یک سرور پایگاه داده، یک محصول نرم‌افزاری است که وظیفه اصلی ذخیره و بازیابی داده‌ها را طبق درخواست سایر برنامه‌های نرم افزاری دارد. همچنین ممکن است روی همان رایانه یا رایانه دیگری اجرا شود.

مایکروسافت حداقل ده‌ها نسخه مختلف از Microsoft SQL Server را با هدف استفاده مخاطبان مختلف و برای حجم کاری متفاوت، از برنامه‌های کوچک تک ماشینی گرفته تا برنامه‌های کاربردی بزرگ اینترنت با تعداد زیادی از کاربران همزمان به بازار عرضه می‌کند.

  • MYSQL

MYSQL یک سیستم مدیریت برای انواع پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز (RDBMS)  با پشتیبانی اوراکل است که بر‌اساس زبان ساختاریافته  SQL است. MySQL تقریباً روی تمام پلتفرم‌ها از جمله لینوکس و ویندوز اجرا می‌شود. اگرچه می‌توان از آن در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها استفاده کرد، اما MySQL اغلب با برنامه‌های کاربردی وب و انتشار آنلاین مرتبط است و بیشتر در این حوزه‌ها کاربرد دارد.

  • ACCESS

Microsoft Access یکی دیگر از سیستم‌های مدیریت برای انواع پایگاه داده است. Access موتور پایگاه داده دسترسی رابطه‌ای (ACE)  را با یک رابط کاربری گرافیکی و ابزارهای توسعه نرم‌افزار ترکیب می‌کند. این یکی از اعضای مجموعه برنامه‌های مایکروسافت 365 است که در نسخه‌های حرفه‌ای و بالاتر گنجانده شده است.

مایکروسافت اکسس داده‌ها را در قالب خود بر‌اساس موتور پایگاه داده اکسس ذخیره می‌کند. همچنین می‌تواند مستقیماً داده‌های ذخیره‌ شده در سایر برنامه‌ها و پایگاه‌های داده را وارد کند و یا پیوند دهد.

  • ORACLE

پایگاه داده اوراکل، که معمولاً با نام‌های Oracle DBMS، Oracle Autonomous Database شناخته می‌شود، یک سیستم مدیریت پایگاه داده چند مدلی است که توسط Oracle Corporation تولید و به بازار عرضه می‌شود. پایگاه داده اوراکل توسط چندین ارائه‌دهنده خدمات به صورت پیش‌ فرض، روی ابر یا به‌عنوان نصب ابری ترکیبی در دسترس است.

دوره وردپرس در مهارت خانه

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *