بزودی دوره های مجازی همراه با مدرک فنی حرفه ای و دوره های حضوری بیشتر در شهرهای جدید(منتظرمان باشید)
0

تعمیر موبایل چگونه انجام می شود و مزایای آن چیست؟

حالت شب

تعميركار موبايل و تبلت سامسونگ، از مشاغل زيرمجموعه حرفه الكترونيك مي باشد. شايستگي هاي اندازه گيري الكتريكي، تحليل مدارات الكترونيكي، كار با سرويس هاي مخابراتي، باز و بسته كردن دستگاه هاي موبايل و تبلت سامسونگ، عيب يابي دستگاه هاي موبايل و تبلت سامسونگ، تعويض قطعات اصلي دستگاه هاي موبايل و تبلت سامسونگ، تعمير و تعويض مدار TOUCH&LCD&PEN، تعمير board Main ،رايت كردن IMEI، كنترل كيفيت دستگاه هاي موبايل و تبلت سامسونگ را در بر مي گيرد. شاغل در اين شغل بايد توانايي عيب يابي و تعميرات مدل هاي مختلف موبايل و تبلت سامسونگ را دارا باشد. اين شغل با اساتید و آموزشگاه ها قطعات موبايل و تبلت در ارتباط مي باشد.

گواهینامه فنی حرفه ای دوره تعمیر موبایل در مهارت خانه

قطعا بعد از گذراندن دوره آموزشی یکی از سوالات هنرجویان، نحوه صدور گواهینامه یا مدرک برای هنرجویان دوره می باشد. طبق سرفصل فنی و حرفه ای دو دوره آموزشی: 1- تعمیرات سخت افزار و 2- دوره تعمیرات نرم افزار موبایل تعریف شده است که سرفصل هر کدام در ادامه توضیح داده خواهد شد.

دقت شود هر موسسه و آموزشگاهی می تواند مدرک پایان دوره صادر کند اما معتبرترین مدرک دوره تعمیرموبایل از طرف سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود. پس از اتمام دوره آموزشی، هنرجو می بایست آزمون تئوری و سپس آزمون عملی را در سازمان مرکز استان امتحان دهد و پس از کسب حداقل نمره قبولی، مدرک تعمیرات موبایل برای ایشان صادر خواهد شد.

مدارک صادر شده از این سازمان دارای کد استاندرد ISCO می باشد که در بیش از 186 کشور دنیا مورد اعتبار می باشد. با داشتن این مدرک فنی و حرفه ای می توان پروانه کسب تعمیرموبایل دریافت کرد و یک کارگاه یا مغازه راه اندازی کرد و اقدام به تعمیرات موبایل و خدمات آن نمود و آغاز کار و اشتغال برای هنرجویان این دوره خواهد بود.

تعمیر موبایل

ثبت نام در دوره: آموزش دوره حضوری تعمیر نرم افزار موبایل با مدرک در هشت بهشت اصفهان

در دوره تعمیرات موبایل مهارت خانه چه مواردی آموزش داده می شود؟

حتما سوال پیش می آید که محتوای آموزشی دوره تعمیر موبایل مهارت خانه (سخت افزار و نرم افزار ) چیست و چه مواردی در آن آموزش داده می شود.

در ادامه موارد آموزشی سخت افزار شرح داده خواهد شد. همانطور که قبلا گفته شد دو مرحله آزمون (1) تئوری و (2) عملی از هنرجویان گرفته می شود. موارد 1 و 2 بیشترین مباحث در قسمت آزمون تئوری می باشد.

1- الکترونیک عمومی (اندازه گيری الكتريكی و تحليل مدارات الكترونيكی)

در ابتدا دانش و اطلاعات تئوری این دوره آموزش داده می شود از جمله:  مفاهيم فركانس/ طول موج/ زمان تناوب و نحوه بوجود آمدن آنها، انواع جريان الكتريكي و كاربرد آن (DC/AC )، مفاهيم جريان، ولتاژ ، توان، مقدار متوسط، مقدار موثر، انواع المان هاي الكتريكي (مقاومت ، خازن ، سلف ، ترانس)، عملكرد المانهاي الكتريكي در منابع ولتاژ DC/A، مباني، محاسبات مدارهاي الكتريكي، خواندن مقاومت از روي كدهاي رنگي، انجام محاسبات مدارات الكتريكي، باياس ديود و انواع آن، ساختمان ترانزيستورها و عملكرد آن، باياس ترانزيستورها و انواع آن، قطعاتSMD، مفهوم فرستنده و گيرنده و كار با سرويس هاي مخابراتي و… .

بعد از بیان اطلاعات تئوری و مقدماتی که معمولای طی چند جلسه ابتدایی تدریس می شود و سپس قسمت زیاد دوره بصورت عملی و کارگاهی پیش می رود.

2- شناسایی ابزار آلات تعمیرات موبایل

آموزش کار کردن با مولتی متر، آموزش کار کردن با منبع تغذیه، نقشه هاي مونتاژ و دمونتاژ دستگاه هاي موبايل وتبلت سامسونگ، اصول باز و بسته كردن صحيح دستگاه هاي موبايل و تبلت، تشخيص انواع گوشي هاي، استفاده از نقشه هاي مونتاژ و دمونتاژ موبايل و تبلت، اصول باز و بست تمام گوشی های روز دنیا از دیگر موارد عملی و کاربردی آموزش است.

لازم بذکر است استفاده از دستكش، مچ بند، روپوش ESD ،كفش ESD ،ميز كارESD و ابزارهاي ESD از موارد ایمنی و بهداشتی ضروری در ضمن آموزش کارگاهی می باشد.

3- تعویض قطعات از روی برد موبایل

شناسایی تمام قطعات الکترونیکی روی برد موبایل و نحوه تست آنها، از مهمترین مهارت های این مرحله آموزشی می باشد. Touch و LCD، Main Board، اسپيكر و ميكروفون، موتور ويبره، قاب، باطري داخلي، اصول صحيح تعويض قطعات اصلي، زدودن گرد و غبار از روي قطعات، اصول تعويض و تعمير مدارهاي LCD، اصول تعويض و تعمير مدارهاي PEN و سیم کشی مقدماتی تا پیشرفته از اهم آموزش های این قسمت است.

شابلون (ریبال) انواع ic، شناسایی انواع هارد، نحوه جداسازی انواع ic حتی ic های چسبی، شناسایی انواع CPU از دیگر موارد کاربردی است که در کمتر آموزشگاهی به آن پرداخته می شود.

5- عيب يابي دستگاه هاي موبايل و تبلت سامسونگ

تشریح کامل مدار آنتن و رفع عیوب آن، رفع عیوب و ایرادات خاموشی، تست جریان کشی و نحوه تشخیص عیوب، مهندسی معکوس بهمراه نرم افزارهای نقشه خوانی، تشریح مدار شارژ و عیوب آن، شناسایی علائم خرابی هارد، تحلیل و بررسی مدارات دوربین و مدارات WIFI , BT، باز و بست انواع صفحه نمایش، تشریح کامل مدارات صوت و عیوب پیرامون آن، شناسایی انواع سنسورها و تحلیل و بررسی تمامی معایب روز گوشی در دنیا.

ثبت نام در دوره: آموزش دوره حضوری تعمیر سخت افزار موبایل با مدرک در هشت بهشت اصفهان

سرفصل دوره تعمیر موبایل در سازمان فنی و حرفه ای چیست؟

سازمان فنی و حرفه ای دوره ای تحت عنوان “تعمیر موبایل و تبلت سامسونگ” در گروه شغلی الکترونیک ارائه داده است. کد ایسکو برای این دوره 742120030190011 است که در سال 1393 تدوین شده است. سرفصل ارائه شده به شرح زیر است:

  • اندازه گيري الكتريكي
  • تحليل مدارات الكترونيكي
  • كار با سرويس هاي مخابراتي
  • باز و بسته كردن دستگاه هاي موبايل و تبلت
  • عيب يابي دستگاه هاي موبايل و تبلت
  • تعويض قطعات اصلي دستگاه هاي موبايل و تبلت
  • تعمير و تعويض مدار TOUCH & LCD & PEN
  • تعمیر Main board
  • رايت كردن IMEI
  • كنترل كيفيت دستگاه هاي موبايل و تبلت

سخن آخر

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی ضمن پوشش تمام سرفصل فنی و حرفه ای و تهیه جزوه ای برای هنرجویان که کار آزمون تئوری را راحتر خواهد کرد، سعی بر آن شده است که تمام برندهای گوشی های روز دنیا پوشش داده شود و عیوب و تعمیرات کاملا به روز و آپدیت باشد ضمن اینکه بارویکرد آموزش “ویژه بازار کار” در اولویت اهداف این دوره است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *