آموزش دوره حضوری طراحی بدنه خودرو در چهارباغ اصفهان با مدرک

تصویر شاخص
سوالات متداول

چگونه در دوره شرکت کنم؟

شما عزیزان بایستی ابتدا فرم استعلام قیمت را پر نمایید تا اطلاعات تماس آموزشگاه برای شما نمایان شود و اطلاعات شما برای آموزشگاه و دپارتمان مربوطه ارسال خواهد شد تا هماهنگی های لازم از جمله قیمت دوره، زمان برگزاری دوره و ... به شما اطلاع داده شود.

مدرک فنی و حرفه ای چه زمانی برای من صادر میشود

شما عزیزان پس از گذراندن دوره و شرکت در آزمون فنی و حرفه ای مدرک بین المللی فنی و حرفه ای صادر میگردد که قابل ترجمه در 186 کشور جهان میباشد. نکته: حداقل سن برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای، 15 سال میباشد. اما شرکت در دوره محدودیت سنی ندارد.

چگونه میتوانم به مهارت خانه اعتماد کنم؟

سامانه مهارت خانه دارای نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین نماد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد و نشر دیجیتال می باشد و به عنوان بزرگترین مرجع اطلاع رسانی دوره های فنی حرفه ای کشور شناخته می شود.

آیا با تبلیغ و فروش دوره های شما به من پورسانت تعلق میگیرد؟

بله. شما عزیزان اگر شخص یا اشخاصی را به مهارت خانه از طریق فرم بازاریابان معرفی نمایید و آنان در دوره های معرفی شده شرکت نمایند و دوره را به پایان برسانند، 5 درصد از مبلغ دوره برای شما واریز خواهد شد.) لازم به ذکراست اگر آن شخص فرمی در مهارت خانه به نام و شماره همراه خود برای هر یک از دوره ها ثبت کرده باشد. به شما درصدی تعلق نمیگیرد. لذا به این مورد دقت نمایید.
حالت شب
جهت استعلام قیمت، زمان و مکان دقیق برگزاری دوره، لطفا فرم زیر را پر نمایید، تا اطلاعات مربوطه برای شما نمایش یابد.

لازم به ذکر است حتما به آموزشگاه مربوطه گفته شده که از طرف سایت مهارت خانه معرفی شده اید تا راهنمایی های لارم به شما داده شود و شامل تخفیف 5 درصدی مهارت خانه شوید.

در صورت شرکت در جلسه اول و قبل از شروع جلسه دوم و ناراضی بودن از کیفیت آموزش و یا مکان آموزشگاه، کلاس بدون پرداخت هزینه برای شما کنسل میشود.

برای دریافت تخفیف 5 درصدی، پس از گذراندن دوره، لطفا فرم تخفیف مهارت خانه ای را پر نمایید تا مبلغ برای شما واریز گردد.

لازم به ذکر است که مهارت خانه دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز نشر دیجیتال و نماد طلایی ساماندهی از وزارت ارشاد می باشد و جنبه اعتماد سازی برای شما کاربران فراهم گردیده است.

توضیحات دوره:

طراحی بدنه خودرو یکی از رشته های پردرآمد در حوزه مهندسی و صنعت می باشد. این رشته به دو مبحث:

آلف) طراحی سازه ای (آیرودینامیک بدنه، مقاومت مصالح و جنس مواد مصرفی و ….)

ب) طراحی ظاهری (مسائل مربوط به زیبایی و شکل اعضا، محل و فرم چراغ ها، انحنای سپر و….) می توان تقسیم کرد.

مسلما طراحی بدنه خودرو در صورتی یک طراحی مناسب است که هر دو مبحث فوق را توام دارا باشد.

یک ظاهر زیبا برای بدنه خودرو بدون در نظر گرفتن تاثیر فرم بدنه بر مصرف بنزین و آیرودینامیک خودرو، یک طراحی نامناسب خواهد بود.

و بلعکس موضوع فوق یعنی طراحی سازه ای با رعایت مسائل آیرودینامیک ولی با ظاهری نامانوس، قطعا مورد حمایت و استقبال مشتریان نخواهد بود.

در این دوره آموزشی سعی بر آن شده که با چهار تخصص

  • اسکچینگ
  • فوتوشاپ در دیزاین
  • راینو نربز برای سه بعدی
  • کی شات رندرینگ

به جنبه های زیبایی و ظاهری بدنه خودرو با رعایت نکات فنی و آیرودینامیکی خودرو پرداخته شود.

چرا دوره طراحی خودرو؟

ارائه طرح های بدنه خودرو، یکی از علاقه ها و استعدادهایی است که در سنین نوجوانی در میان دانش آموزان مشاهده می شود.

اما با بررسی در رشته های دانشگاهی متوجه می شویم طراحی خودرو در موسسات آموزش عالی به صورت یک رشته جداگانه ارایه نمی شود. و علاقه مندان به این رشته جذاب همیشه با مشکل یافتن دوره های مناسب روبرو هستند.

در دوره طراحی بدنه خودرو، تلاش بر این بوده تا با تجمیع دروس اساسی این رشته در یک دوره فشرده دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف و علاقه مند به این رشته تحصیلی بتوانند توانایی های خود را گسترش دهند. این دوره آموزشی از چهار دوره تخصصی تشکیل شده است:

  1. اسکچینگ
  2. فوتوشاپ در دیزاین
  3. راینو نربز برای سه بعدی
  4. کی شات رندرینگ

طراحی بدنه خودرو

اسکچینگ چیست؟

یکی از تخصص های دوره طراحی بدنه خودرو، اسکچینگ می باشد. شاید عبارت اسکچ را بیشتر از دانشجویان معماری شنیده باشید. در واقع اصطلاح اسکچ بر گرفته از لغت ایتالیایی به معنای نقاشی بوده و در گرایش طراحی به عمل طراحی دستی خام و سریع و ترسیم پیرامونی اشیاء گفته می شود.

هدف اسکچ ارائه ی ایده ی هر چیز و یا تصویر سازی فرایند است. شایان توجه است که تمرکز اسکچ نباید بر ترسیم دقیق جزئیات شیء تجسم یافته باشد بلکه باید صرفا بصورت شماتیک به ضبط ویژگیهای ذاتی (فرمی) اشیاء پرداخت.

اسکچ به عنوان سریعترین و ساده ترین راه بیان بصری در طراحی شناخته می شود. لذا اسکچینگ، ابتدایی ترین واسطه در فرایند طراحی بوده و نخستین انتخاب برای مطالعات ابتدایی و ارتباطات بصری سریع و بدون پیچیدگی محسوب می شود. برای این منظور ابزاری که مکررا استفاده می شود شامل مارکر، مداد، مدادرنگی، گچ و… است. امروزه به منظور نمایش شمای فنی وب سایت ها طراحان از نرم افزارهای مانند فتوشاپ استفاده می کنند.

اسکچینگ

در این دوره، به غیر از آشنایی دانشجویان با این رویکرد‌ها و روند‌ها و اطلاعات تخصصی خودرو، توانائی برای ارائه تخصصی طرح نیز به آنان آموخته خواهد شد.

  • طراحی دوبعدی و اسکچینگ سریع و اسکیل های وابسته
  • ایجاد بلو پرینت طرح مورد نظر
  • مدلسازی سه بعدی، تناسبات و چگونگی سه بعدی سازی با توجه به کیفیت صفحات برای رندرگیری
  • رندرگیری با توجه به تناسبات، پرسپکتیو های مورد نیاز، متریالهای مناسب

با قرارگیری اسکچینگ در ابتدای دوره، قبل از شروع هر جلسه از کلاس تا پایان دوره به صورت مشارکت در کلاس، طرح های دانشجویان بررسی خواهد شد که این امر به تقویت خلاقیت ها و حل مشکلات مربوط به اسکچینگ بر طرف خوهد شد.

 

نرم افزار راینو نربز چیست؟

یکی از تخصص های دوره طراحی بدنه خودرو، نرم افزار Rhinoceros ( Rhino یا Rhino3D ) یک نرم افزاری تجاری گرافیک سه بعدی کامپیوتری و طراحی (CAD یا Computer Aided Design) است و توسط Robert McNeel & Associates توسعه یافته است که یک شرکت خصوصی آمریکایی است که در سال 1980 تاسیس شده است.

راینو بر اساس مدل ریاضیاتی NURBS می باشد که مبتنی بر تولید ارائه های دقیق ریاضیاتی از منحنی ها و سطوح آزاد در گرافیک کامپیوتری می باشد. (برخلاف نرم افزارهای مبتنی بر polygon mesh).

نرم افزار راینو در فرآیند های طراحی رایانشی ( CAD )، ساخت دیجیتال ( CAM )، نمونه سازی سریع، چاپ سه بعدی و مهندسی معکوس در صنایع مختلف از قبیل معماری، طراحی صنعتی (طراحی خودرو و کشتی و … )، طراحی محصول (جواهرات و … ) و هم چنین طراحی گرافیکی کاربرد دارد.

راینو برای محیط ویندوز و مک توسعه پیدا کرده و هم چنین افزونه برنامه نویسی تصویری گرسهاپر برای این نرم افزار توسط Robert McNeel & Associates توسعه داده شده  است.

نربز (NURBS): Non-uniform rational B-Spline 

نربز یک مدل ریاضی است که عموما در گرافیت کامپیوتری استفاده می شود و هدف آن تولید و یا ارائه خطوط و سطوح است. نربز انعطاف و دقت زیادی را برای کنترل کردن هم اشکال قابل تفسیر به روش جبری (analytic) (مثل سطوحی که با فرمول های ریاضیاتی معروف تعریف شده اند) و هم اشکال مدل شده دارد. نربزها عمدتا در طراحی رایانشی (CAD)، ساخت دیجیتال (CAM) و مهندسی (CAE) استفاده می شوند و بخشی از استانداردهای گسترده و متنوع صنعتی مثل IGES، STEP، ACIS و PHIGS هستند. ابزار نربز در پکیج ابزارهای مختلف مدلسازی سه بعدی سازی و انیمیشن وجود دارد.

نرم افزار کی شات رندرینگ چیست؟

نرم افزار کی شات، محصول کمپانی مطرح Luxion و در حال حاضر یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین موتور رندرهای جهان است.

سازندگان این موتور رندر پرطرفدار، آن را برای رهایی از دست تنظیمات پیچیده و زمان بر موتور رندرهای رایج تولید کردند. کیشات به طور تخصصی برای انجام رندرهای استودیویی و تبلیغاتی بهینه سازی شده است. خروجی های این نرم افزار بسیار واقعی و رئال به نظر می رسد و سهولت اجرا و کار با نرم افزار از دیگر ویژگی آن می باشد. رندرگیری از قطعات صنعتی (قطعات سه بعدی که در نرم افزارهای کتیا و سالدورک ساخته شده اند)، رندر تبلیغاتی از محصولات الکترونیکی، مبلمان و اسباب بازی، رندرهای معماری (مدلهای طراحی شده در 3Dmax، Revit و…) رندرهای انیمیشن و… .

رندر با کیشات

 

سرفصل های دوره حضوری طراحی بدنه خودرو در چهارباغ اصفهان با مدرک فنی حرفه ای

سرفصل دوره طراحی بدنه خودرو با چهار مهارت تخصصی ذکر شده در بالا به شرح زیر می باشد:

  • آشنایی با روند ها و رشته طراحی خودرو در شرکت های جهان
  • آشنایی با انواع سگمنتها و ابعاد خودرو و پکیجینگ
  • شروع اسکچینگ، تمارین مربوطه و تناسبات نمای ساید خودرو
  • اسکچینگ، تمارین مربوطه و تناسبات نمای front , rareview و پرسپکتیو تک نقطه ای
  • آشنایی با اصول پرسپکتیو دو و سه نقطه ای
  • شروع اسکچینگ سه بعدی و سه رخ
  • آشنایی با نرم افزار راینو و کلیات و طریقه نصب
  • ابزار های نوار ابزار Line, Curve، Ortho، نوار ابزار Osnap
  • ابزار های join, Trim, split, explode, Copy, Rotate
  • موارد مورد نیاز در نرم افزار فوتوشاپ و جابه جایی بلوپرینتها
  • تمارین مربوطه به سه بعدی سازی خودرو
  • کلیات نرم افزار Keyshotو آشنایی با زیر مجموعه Library وMaterial و Environment
  • زیر مجمعه های نوار ابزارProject, Scene, Camera, Lighting, Material
  • رندر گیری و حل مشکلات

 

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 فروش
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

خواهشمندیم پیش از ارسال نظر، قوانین زیر را مطالعه نمایید:

حتما فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده نمایید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌ از‌ حدِ معمول، شکلک ها یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را مطابق با تجربه و استفاده‌ی عملی خویش و با دقت به نکات فنی ارسال نمایید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو نمایید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش دوره حضوری طراحی بدنه خودرو در چهارباغ اصفهان با مدرک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت دوره

استعلام قیمت با ارسال فرم

ظرفیت 10
امتیازی ثبت نشده است
مدت دوره: 60:00ساعتتاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰آخرین بروزرسانی: ۲۳ تیر ۱۴۰۲تعداد بازدید: 2128
نوع مدرک

فنی و حرفه ای

آزمون

فنی و حرفه ای(حضوری)

نام دوره آموزشی

نوع آموزش

آموزش حضوری

قوانین و مزایای استفاده

  • دسترسی به فایل در دوره های مجازی
  • تضمین کیفیت آموزش ها
  • فروش فقط از طریق مهارت خانه
  • اخذ مدرک فنی و حرفه ای پس از آزمون
  • بکارگیری از برترین اساتید بین المللی
  • همکاری با آموزشگاه های فنی و حرفه ای
مدرس

مهندس متولی

قیمت دوره

استعلام قیمت با ارسال فرم